درمان بیماری پروانه ای دکتر خیراندیش for Dummies

Wiki Article

مثبت‌نگری، هم برای ما و هم برای افرادی که با ما در ارتباط هستند مفید است. تلاش کنیم افکار و اهداف مثبت را در جامعه ایجاد کنیم. دید خوبی به انسان‌ها داشته باشیم و از عقایدی نظیر نژادپرستی، جنگ‌افروزی، دشمنی و حسادت بپرهیزیم. درست است که یک نفر نمی‌تواند به‌ تنهایی جهان را دچار تغییر و اصلاح کند؛ اما حقیقت این است که ما به تنهایی می‌توانیم تاثیراتی بنیادین ایجاد کنیم.

محققان در حال مطالعه روش‌های بهتر برای درمان و تسکین علائم بیماری پروانه‌ای هستند، از جمله:

بعد از اینکه این تاول‌ها بهتر شد، به ‌زخم‌هایی تبدیل می‌گردند که درد بیشتری داشته و بعضی اوقات این امکان وجود دارد که زخم‌ها به اندام‌های درونی صدمه وارد کنند و کشنده باشند.

زخم و تاول های مری ممکن است منجر به تنگ شدنش شود و غذا خوردن را دشوار کند. جراحی مری می تواند این کار را تسکین دهد و غذا خوردن را آسان تر کند و فرد بتواند غذا از دهان به شکمش برساند. ریسک ها شامل سوراخ شدن مری هستند. 

تاول و زخم مکرر می تواند موجب ادغام انگشتان شود یا موجب خم شدن غیر عادی در مفاصل شود.

بعضی وقت‌ها صدمه به طوری جدی می‌باشد که حرکت کودک و استقلال او تحت تاثیر قرار می‌گیرد. از سایر نشانه‌های بیماری می‌توان به موارد پایینی اشاره نمود:

بیوپسی یا نمونه برداری از پوست جهت نقشه برداری ایمونوفلورسنت: با استفاده از این روش، یک نمونه کوچک از پوست آسیب دیده برداشته می‌شود و با میکروسکوپ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرطان پوست: نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به نوع خاصی از بیماری پروانه‌ ای، در معرض خطر ابتلا به سرطان پوستی به نام سرطان سلول‌های سنگفرشی هستند.

کره‌ی زمین، خانه و منزل ما انسان‌هاست. هرچه بیش‌تر به سلامتی و حفظ آن توجه کنیم، سلامتی و آینده‌ی خود را تامین می‌کنیم. در مسیر رسیدن به این هدف لازم است تلاش کنیم زباله‌ی کمتری تولید کنیم، از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنیم، طبیعت را کثیف نکنیم و در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

سپسیس: زمانی که باکتری‌ها get more info از ناحیه آلوده وارد جریان خون شوند و در سرتاسر بدن گسترش یابند، سپسیس نامیده می‌شود که یک شرایط به سرعت پیشرونده و با ایجاد شوک و نارسایی در اندام‌ها، تهدید کننده زندگی فرد خواهد بود.

در ادامه روش‌های درمانی این بیماری را بیشتر توضیح خواهیم داد:

دل درد معمولا در فواصل نامنظم رخ میدهد و به خودی خود نیز کم میشود

بیماری کرونا، نزدیک‌ به سه‌ سال است که جهان را درگیر خود کرده و موجب مرگ بسیاری‌ از انسان‌ها شده است. فرضیه‌ای وجود دارد که منشا این ویروس را به‌ دلیل یک خطای کوچک در آزمایشگاه می‌داند. دنیا همچنان درگیر این اشتباه بسیار جزئی است. بنابر آمار، تاکنون حدود هفت میلیون نفر به‌ علت ابتلا‌ به این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند.

کار با یک متخصص توانبخشی (فیزیوتراپ، کاردرمان) می‌تواند به کاهش محدودیت‌های حرکتی ناشی از زخم و عوارض بیماری کمک کند.

Report this wiki page